¤ Brand

brasa

Ingen dag blir som jag planerat. Idag så var det en brand. Jag var snabbt
där med kameran. Låter er få del av fler av dessa bilder senare. Eller så
kan ni gå in på bilddagboken och söka på jaekel. Där finns det. Men jag
verkar inte ha så många som tittar på min blogg. Antar att den är för djup.
Den handlar ju varken om att jaga en boll eller att vara översminkad.

Samhället suger för det är så jävla ytligt. Och jag suger tillsammans med
det. För jag har någonstans gått på myten att jag skulle vara snygg och
därför är jag sådär glättig på ytan som en silikonstinn bimbo. Men till skillnad
från dessa så finns det ett djup som är som en bottenlös avgrund i mig.
Den vill ut. Men tydligen hjälper det inte att vara glad och lättsam.

Jag kanske är ful. Men tråkig är jag definitivt inte. Godnatt. Ska försöka pressa
in 4 timmars sömn nu. Fan vilket slöseri på tiden sömnen är... Blä.

Kommentarer
Postat av: Fröken Kråka

Personligen tycker jag (som den ytliga översminkade skitunge jag är) att en blogg av det här slaget är mycket mer intressant än en modeblogg(de ger mig kväljningar och självmordstankar). Och visst suger samhällets ytlighet, men de flesta har nog det där oändliga djupet inom sig. Fast än jag är fullt övertygad om att min generation (90-talister) är en skrämmande samling kloner med förebilder av plast som kommer göra varenda dystopi till verklighet, så kan man ibland hitta någon som vågar visa sitt djup, och det ger mig lite hopp. Trots allt.

(Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med den här monologen, men inlägget förtjänade en kommentar.)

2009-09-28 @ 15:37:09
Postat av: DRAKTVILLING(me)

Tack Fröken Kråka. Den där kommentaren kanske kan få fart på mig. Det finns verkligen hopp. Ordentligt med hopp.

2009-10-07 @ 01:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0