¤ Födelsedagsvers

Jippie! Jag fyller liksiffrigt idag! För tredje gången i mitt liv :)



Jag blev så glad när jag fick posten igår. Det spelar ingen som helst roll att det var fel dag skriven på
gratulationskorten. De kommer från personer som jag vet tycker om mig. Och det värmer mitt hjärta.

Skrev därför en dikt om min födelsedag som jag tänkte dela med mig av. :)

En extra födelsedag

Igår på dagen innan min 33-årsdag trillade två brev in i lådan.
De var små, fyrkantiga, med vänners handstil och rätt hårda.

Jag öppnade dem och fick se, att de båda av text och bild pryddes
Det första en veteranbil, Grattis på födelsedagen, och som lydde:

Hoppas du får en bra dag! Grattis önskar Bamse, Tessan, Tindra
och Tim.
Vad härligt det var att få, och inte var det smyckat med något taffligt
nödrim.

På det andra, som min älskade guddotter Tindra hade målat och skrivit,
Stog det; GRATTIS PÅ 33- ÅRSDAGEN ÖNSKAR TinDrA. Det hade, med ett
hjärta, utsmyckat blivit.

Innehållet fick mig att fälla en lycklig, känslofylld glädjetår.
De visste, om det var jag viss, att jag i Juni fyllde år.

Inuti Tindras brev var det ännu mer, ett hjarta med mitt namn
och Tindras skrivet i rosa guld.
Jag gladdes, och det sker. Att jag i glädjeruset kontemplerade
i en kort sekund.

Att jag lyckats fylla 33, två dagar i rad nu, gör absolut ingenting.
Datumet var fel, men man ska inte klaga. Hon är ändå värd allting.

Det värmer mitt hjärta att jag har dessa givande, älskade, vänner,
samt min guddotter, som till tandfén nyss sålt, några av sina tänder.

Jag saknar er och önskar att jag snart kan vara hos er fyra som
tycker om mig.
Att fylla liksiffrigt är så ovanligt, då ni med gratulationer mig förser
lätt blir en ännu mer lycklig grej.

Tack min guddotter. Sedan du blev född känns framtiden säkrad.
Och tack alla mina vänner för att ni finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0