¤ Lyrikonsdag

Idag har inget speciellt skett. Förutom att jag har kännt mig rätt skapligt dålig då. Jävla skitsommar. Nu får fan värmen komma och utplåna både influensa och bihåleinflammation.



Igår så provade jag att ställa in självutlösaren på kameran och hinna posera. Här ovan visas resultatet. Kom även på ett skämt som förtjänar en trumvirvel:
"Vet ni vad min digitalkamera har som jag aldrig har haft?"
"...Naej?"
"Självutlösning!"

Och så till Lyriken.

Fyrklöverblad

En fyrklöver kanske kan föra med sig stor tur.
Men om den ej sparas så blev den ingen kur.

En fyrklöver, anser man, kan  bringa en lycka.
Men den ska vara din, man kan ej turen skicka.

En fyrklöver sägs bära med sig stor rikedom.
Men läggs ej i plånboken, som då förblir tom.

En hästsko, en hartass, en 7:de son av 7:de son,
borde föra med sig guld, inte värdelöst spån.

Spader Ess i rockärmen kan få potten att vinnas.
Men glöm ej att fusk, kan få dej att ej minnas.

En fyrklöver kan leda dig till lycka i ohämmat garv.
Men kan  fel murar riva, av oförutsett slarv.

En fyrklöver kan till lyckan leda. Så bli då glad.
Men byt ej ut din kärlek, mot ett fyrklöverblad.


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0