¤ Fredagar. Vilken känsla.

Inga tunga funderingar har lägrat sig över mig under dagen. Men i morgon har jag bara tre saker att välja mellan.

1. Städa.
2. Laga i ordning plojomobilen (Jag talar om för er vad jag menar en annan dag.)
3. Visa upp min senaste innovativa kreation: TPG (En alldeles ekivok uppfinning.)

Jag borde förmodligen ha fler planer än så här. Men det vill inte ta sig just nu. Men i morgon hoppas jag på ett lite längre inlägg med bilder från min galna värld.

Finns det någon som har en monokel? Eller en fiol med stråke, ett dragspel eller en melodica? Jag talar om vad jag vill åstadkomma senare. Det finns vissa som vet det. Men för de som inte vet så återkommer jag senare. ;)

Idag har jag fotograferat en narig björkstam. Varför? Det vet jag fan inte själv... Shhhh!

Det finns många dimensioner. Men den andra och tredje är mest påtagliga. Den andra är abstrakt. Den tredje är verklig. Den första är däremot så logisk så den nästan är oförklarlig. Den är visserligen en grund. Men förutom det, vad har den för något syfte. Har den ens ett estetiskt värde. En linje är bara en punkt som förlängs i en evighet. Men där andra dimensionen tar vid bryts den, och får djup först då en tredje dimension tillkommer.

1D: _______________
2D: I ==================I
3D: Kolla över axeln, rakt framför er... Eller kolla vart än sen ni vill. Den finns där. Den är påtaglig. Den kan vara mjuk, hård, len, sträv, intressant, tråkig, vacker, ful, ren, smutsig, levande, död.... Ja den är nog det enda som egentligen finns. Rent materiellt alltså. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0